Værd at vide

  • I yogalokalet er der måtter, pøller, klodser,tæpper og alt hvad der skal bruges i undervisningen.
  • Medbring et lagen/håndklæde til beskyttelse af måtten.
  • Hav løst og bekevemt tøj på, gerne flere lag så du kan tage tøj af og på efter behov. Bare tæer eller sokker.
  • Døren åbnes 15 minutter før undervisningen begynder, er du forsinket så list stille ind.
  • Respekter, at andre indstiller sig mentalt på træningen, hold derfor samtalerne i yogarummet på et minimum.
  • Oplys altid underviseren om eventuelle skader og skavanker, om du er gravid eller lider af en kronisk sygdom.
  • Undgå tung, kraftig duftende parfume.
  • Lad din mobiltelefon blive hjemme og NYD, at du i er offline i din yogatime.

  • Store måltider inden yoga kan ikke anbefales, så spis et par timer før eller indtag noget letfordøjeligt.
  • Yoga starter en udrensningsproces, så drik vand efter timen.
  • Husk når du laver yoga, har du selv ansvaret for at lytte til kroppen, så du undgår skader.​

En typisk yogalektion starter med lille afspænding, så opvarmning og åndedrætsøvelser.Drerefter styrkes og strækkes musklerne, som forberedelse til de egentlige yogastillinger/asanas der følger efter. Disse asanas kan være af forskellig sværhedsgrad alt efter,hvad den enkelte kan klare. Der er små serier af øvelser i flow, samt meditations- og koncentrationsøvelser. Der afsluttes altid med 10-15 minutters afspænding.

Firma

Yogahaven v/ Maj-Britt Frogne

E-mail​

​E-mail: frogne@yogahaven.dk

Telefon

Telefon: 21 86 55 69